inici

REFERÈNCIA

Marfany, Marta (2007), «D'Ausiàs March a Bernat Hug de Rocabertí: Antoni Vallmanya i el cànon poètic de mitjan segle XV», Llengua & Literatura, 18, pp. 45-73.

FITXA COMPLETA

Tipus de referència:Article de revista / Publicació periòdica
Secció:La poesia d'Ausiàs March
Apartat:Estudi
Autor/s:Marfany, Marta
Any de publicació:2007
Títol d'article:D'Ausiàs March a Bernat Hug de Rocabertí: Antoni Vallmanya i el cànon poètic de mitjan segle XV
Revista / Publicació periòdica:Llengua & Literatura
Volum:18
Pàgina d'inici:45
Altres pàgines:73
Descriptor/s:Ausiàs March | cànon poètic | March | model | poetes segle XV | poètica | Rocabertí | segle XV | Vallmanya

RESUM

Estudi introductori de la poesia d'Antoni Vallmanya, escrivà del rei Joan II. Els models que hi ha darrere els versos d'aquest autor ajuden a situar algunes obres. [BBAHLM]

 

L'obra de Vallmanya, composta de poesies de circumstàncies, es conserva en tres manuscrits miscel·lanis (Paris, Nationale 225, Barcelona, Catalunya 10 i Barcelona, Ateneu, 1) de gran importància per a l'estudi de la lírica al segle XV, a més, el propi Vallmanya va tindre un paper destacat en la compilació del Cançoner A (Paris, 225). Al darrere de la poesia d'aquest autor observem una sèrie de models literaris entre els quals, trobem Bernat Hug de Rocabertí, a qui Vallmanya manlleva versos de La Glòria d'amor, i, no cal dir-ho, Ausiàs March. L'estudi pormenoritzat de la poesia VII d'Antoni de Vallmanya i la Glòria d'Amor de Rocabertí indica els mecanismes de què es va valdre el poeta per compondre la seua poesia a partir de la còpia i aprofitament de l'obra esmentada. Els mateixos mecanismes de composició utilitza en altres poesies en les que es troben fonts marquianes, com per exemple elements procedents de la poesia 87. [LM]

Ajuda:
X